pappa är gravid


Scott Moore, 30, föder en pojke om en månad
NEW YORK. Man skulle kunna tro att Scott Moore bara har en präktig ölmage. Men han är gravid – i åttonde månaden. – När jag förstod att jag var med barn gjorde jag som alla gay-män gör när de är riktigt lyckliga. Jag gick ut och shoppade, säger han.

För två år sedan genererade Thomas Beattie från Oregon rubriker över hela världen när han, som förste man i världen, gick ut offentligt med att han var gravid. Nu följer Scott Moore, och hans man Thomas, från lilla Weed i North Carolina i pionjärens fotspår.

Ska heta Miles
Om bara en månad föder Scott en pojke som ska heta Miles. – Vi vet att somliga kommer att kritisera oss, men vi är saligt lyckliga och bryr oss inte, säger han till brittiska Daily Mail. Scott Moore föddes som flicka, men insåg redan i puberteten att han egentligen ville vara pojke och som 16-åring började han äta manliga hormoner. Något år senare gjorde han en könsoperation, men valde att behålla sina reproduktionsorgan.

”Skrek rakt ut”
Det ångrade Scott inte när han för två år sedan gifte sig med likaledes transsexuella vännen Thomas. För redan tidigt under äktenskapet började den biologiska klockan ticka. – Vi såg en film som heter ”Baby mama” och plötsligt skrek jag bara rakt ut att jag vill ha barn. Jag hade längtat ett tag och dessbättre hyste Thomas samma känslor, säger han.

Gick ut och shoppade
Inledningsvis hade makarna svårt att hitta en läkare som var villig att utföra en befruktningsbehandling, men förra våren fick de till sist hjälp och i juni kunde de konstatera att Scott faktiskt var gravid. – När jag fick det beskedet gjorde jag som alla gay-män som blir riktigt lyckliga. Jag gick ut och shoppade, säger han och skrattar.

Väcker känslor
Scott och Thomas Moore är medvetna om att deras ovanliga livsstil väcker starka känslor, inte minst i konservativa North Carolina. Men det bekommer dem inte. – De flesta här nere är ändå vänliga och behandlar oss med respekt, säger Scott.

Källa: Aftonbladet
Kommentarer
Postat av: Karina

: oo "han" har jo vært dame før :D

og fått kjønnsoprasjon ;)

Fin blogg du har, heter du idabarack.blogg.no på bloglovin? :D jeg har fått meg det nå.

2010-01-28 @ 12:59:08
URL: http://www.keam.blogg.no
Innan du kommenterar:

1. Du är aldrig anonym, alla IP-nummer kan spåras lätt som en plätt. Ifall du ska skriva en negativ kommentar, låt bli istället för att sprida negativ glädje och såra andra.
2. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Ha en underbar dag/natt/kväll, kram från mig!


Är du intresserad utav bloggdesign?
Klicka då HÄR

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback