Om mitt namn: Ida

Populäritet idag: Minskar trend ner
Placering på namntoppen 2008: 12
Antal kvinnor med namnet i Sverige: 46228
Antal män med namnet i Sverige: 2
Namnsdag: 14 September

Ida är ett kvinnonamn av forntyskan och betyder "den flitiga", "den vackra", "den vältrogena " eller "den verksamma" och den "idoga". Det blev ett riktigt modenamn när tv-serien Emil i Lönneberga visats. År 2003 fick 1481 flickor namnet, varav 956 fick det som tilltalsnamn. Det finns 46228 kvinnor som har förnamnet Ida. Av dessa har ca 24999 namnet Ida som tilltalsnamn/förstanamn. Ida var tredje populäraste namn 2004 och 2003.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vart hittade du det där om ditt namn? lite kul ju:)



Nej jag har inte tänkt att jobba inom teater då det är för dålig betalt och det krävs väldigt mkt för att du ska kunna bli något inom det, resa mkt osv och det vill inte jag då jag har det så bra här i Karlshamn med min sambo, familj och vänner. Men jag kommer alltid att ha det som ett intresse då jag älskar att spela teater och vem vet någon dag kanske man medverkar i en liten större uppsättning, men mer än så blir det nog inte;)



Okej, men du kan ju ändå få bra platser..man får knuffas lite..hehe;) Börjar känna lite att jag kanske skulle beställt biljetter till GBG eller Köpenhamn med å andra sidan kan jag spara de pengarna och åka utomlands och se dem i stället..och då samtidigt besöka kanske ett nytt land. Ida, Lina och jag funderar på att kanske göra något sådant igen får se:) Men det blir nog sittplats framöver, då man har mognat ifrån köandet:P

2010-01-13 @ 20:21:08
URL: http://themusiclives.blogg.se/
Innan du kommenterar:

1. Du är aldrig anonym, alla IP-nummer kan spåras lätt som en plätt. Ifall du ska skriva en negativ kommentar, låt bli istället för att sprida negativ glädje och såra andra.
2. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Ha en underbar dag/natt/kväll, kram från mig!


Är du intresserad utav bloggdesign?
Klicka då HÄR

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback