Årsresumé 2009

Januari.


Det nya året firades tillsammans med familjen + gäster vi hade här hemma. Det var ju egentligen min och Jonas 1års dag, men eftersom att vi hade ett uppehåll så var jag inte på allt för bra humör och kände ingen lust att springa iväg och festa, även om det hade varit roligt. Den här månaden umgicks jag mycket mest med Anna. Vi var i princip med varandra hela tiden kändes det som. Var även mycket med Rebecka, Tove och Malin. Tove färgade mitt hår blont, och jag var nöjd - kändes att det behövdes en liten förändring på håret. I mitten av månaden blev jag tillsammans med Jonas igen, och det kändes som att alla pusselbitar var på sin plats igen. Kändes otroligt skönt och gamla glada Ida var tillbaka.

Februari.


Den här månaden hände det inte så mycket. Umgicks mycket med Jonas, Anna, Malin, James osv. Fick min studentmössa och det var alla <3's dag. Det firades såklart med Jonas och han gjorde frukost på sängen till oss två. Supergott och mysigt :)

Mars.


Den här månaden hände det inte allt för mycket heller. Mattias fyllde 17 år den 1 mars, började min praktik på bakgården i skogskyrkogården. Pappa hamnade på sjukhus efter att ha klippt äppelträden och var tvungen att operera sig. Han fick dock ligga där i någon vecka och sen blev han hemkörd i sjuktansport eftersom han inte kunde gå eller stödja på benet han skadat. Inte nog med det så vart det rejält bråk mellan mig och Bella och co. Dessutom var jag fortfarande blond och glad över det. (förutom den hemska utväxten, haha.) Jag levde livet tillsammans med Jonas, Anna, Malin och James + familjen såklart.

April.


Månaden började med att Anna fyllde 18 år. Under den här månaden färgade Malin även mitt hår brunt, och det kändes jättebra, även om jag trivdes i det blonda jag hade. Men brunt är min färg, och så ska det nog vara också. Mamma, jag, mormor, Sofie, Sandra och Bodil (mormors syster) åkte iväg på spa weekend eftersom att mormor fyllde 50 år. Vi hade picknick i den varma solen, satt vid vattnet och solade, hade afternoon tea, badade i jacuzzin och sist men inte minst - åt en jättegod 4 rätters middag med massa olika viner till det. I april hade vi även praktiskt prov i bageri/konditori. Jag tyckte att det gick relativt bra och studentskivan närmade sig. Jag umgicks mycket med Jonas, Malin och Anna.

Maj.


Mamma fyllde 41. Två dagar senare var det studentskiva! Månades höjdpunkt, utan tvekan. Skolan rullade på, och det gjorde livet också. Umgicks mycket med Jonas, Anna och Tove. Köpte hårförlängingar som jag hade i nästan varje dag och trivdes jättebra med det! Hade på mig jeansleggings nästan hela tiden och hittade även min studentklänning + skorna. Den här månaden träffade jag även Sofia och Kim för första gången. Gick på arbetsintejuv för att börja arbeta på Citysälj och fick jobbet. På studentskivan blev även jag och Bella sams, vilket kändes otroligt skönt.

Juni.


STUDENTEN!!, jobbade några dagar i veckan på Citysälj tillsammans med Jonas. Var på gröna lund, landet, ensam hemma hos Jonas i 2 veckor. Firade midsommar ute i nynäs på Anna och Nicos landställe tillsammans med de och även Jonas, Anna och Danne. Var mycket med Jonas, Anna, Malin och James som innan.

Juli.


Jobbade fortfarande kvar på Citysälj. Pappa fyllde 43. Var på landet osv. Umgicks mest med Jonas vilket var otroligt mysigt! Den här månaden hade jag även fest hemma och det spårade ur totalt. Kvällen slutade med poliser, ambulans, sjukhus & hjärnskakning.

Augusti.


Jonas månad eftersom han fyller år. Jag bjöd han på thaimiddag, varmrätt + efterrätt. AS GOTT! Den här månaden jobbade jag även kvar på Citysälj och jobbade varje dag. Jag och Jonas hälsade på Leo och Amanda nere i Skåne & då passade vi även på att ta en tripp över till Danmark och se hur de hade det i det landet, haha. As mysigt! Träffade även Tore och Sandra som hade lilla William i magen. Inte nog med det så var det även den här månaden jag blev av med min tandställning på undertänderna.

September.


Årets mest händelserikaste månad hittills tror jag, haha. Månaden började med att jag fyllde 19 år. Två dagar senare kom Tokio Hotel till Sverige och jag var självklart där och väntade på att få se de. Dagen efter det började jag jobba på dagis och stomtrivdes.

Oktober.

Beställde biljetter till Tokio Hotels konsert i Stockholm. Den här månaden tog jag även bort min tandställing, och fan vad snyggt det blev. Mer hände väl inte egentligen. Var mycket med Jonas, Rebecka, Anna osv.

November.

SJUKMÅNADEN. Fick bihålsinflammation x2, så var hemma halva månaden ungefär och fick ta blodprov, fick alltså antibiotika x2 och var helt slut när jag åt de. Medans jag var hemma om dagarna så beställde jag kläder ifrån internet. Min favoritaffär var H&M, haha. Kärlek för internet shopping.

December.

Årets sista månad. Julklapp & nyårs shopping var väl det som det gick åt mest pengar till. Jag och Jonas var på Backstreet boys tillsammans med hans syster på hovet. Veckan efter åkte vi till Dublin och tittade på Paramore. Sen var det julafton och efter det nyårsafton. Ett grymt nyårsfirande hemma hos Leo med middag och dricka fick avsluta året som var, 2009..


Kommentarer
Postat av: Johanna

Sv: Nej asså jag fick väl det där extra jobbet med lite tur. Då vår granne är rektor så jag känner ju henne så hon hjälpte ju mig att fixa det eller vad man ska säg;)

Jaha okej vad kul..har du träffat dem genom TH med då elle?:) Ja precis vi sitter på Toms sida..me like..hehe..men vem vet vi kanske ses ändå:)

2010-01-12 @ 22:35:56
URL: http://themusiclives.blogg.se/
Postat av: Madde

SV: Jag har sitt i stockholm och stå i köpenhamn :D vad har du ? :)

2010-01-13 @ 00:15:54
URL: http://fanjageyngst.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sv: Haha jag gick inget som hade med det att göra..eller ja lite kanske. Jag gick Estetisk teater har sysslat med det sen jag var 7 år:) Så jag är väl ganska bra på att "apa" mig med barnen..men annars har jag väl bara lätt för barn:) Har ju 3 små bröder så man har ju övat lite..hehe:)

Hehe ja jag blev väldigt glad att vi kom på Toms sida..och att vi kom nära scenen över huvudtaget..känns skönt att veta att man har bra platser och slippa köa! Köade ju i två dygn inför konserten i Amsterdam men det var lätt värt det då vi kom längst fram i mitten..skulle verkligen vilja ha den platsen igen..men orkar inte lägga ner så mkt energi på att köa..vill hellre (om man åker iväg) göra hela resan som en semester med shopping, besöka landet/staden, festa och så ingår konserten som höjdpunkten med hela resan:)

Hur tidigt ska du vara i GBG och köa då? Redan på morgonen eller:) Fansen köar väl i veckor nu mera..iaf i Sthlm..kan jag tänka mig?

2010-01-13 @ 10:47:55
URL: http://themusiclives.blogg.se/
Innan du kommenterar:

1. Du är aldrig anonym, alla IP-nummer kan spåras lätt som en plätt. Ifall du ska skriva en negativ kommentar, låt bli istället för att sprida negativ glädje och såra andra.
2. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Ha en underbar dag/natt/kväll, kram från mig!


Är du intresserad utav bloggdesign?
Klicka då HÄR

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback