Ansiktsmask & hårinpackning.

Hittade lite recept på ansiktsmasker & ett hårinpacknings recept. Tänkte dela med mig! Har själv inte testat de så ni som testar får jätte gärna höra av er och säga om det var bra eller inte.

CITRUSMASK:

* 1 äggvita
*10 till 12 droppar citron

RÖR IHOP: Allt till ett skum och stryk sedan ett tunt lager över hela ansiktet förutom ögon och mun, Låt sitta i tre till fem minuter. Tvätta ansiktet med vatten och smörj in med en fuktcreme.


BANANMASK:

*1 halv banan
*1 matsked oliv olja
*1 äggula
* Lite naturell youghurt

RÖR IHOP: Ingredienserna till en smet och täck ansiktet. Lägg inget på ögonen och läpparna Låt sitta i en kvart och tvätta sedan av med varmt vatten.

 

ADVOKADOMASK

*1 advokado
* Olivolja

RÖR IHOP: Ingredienserna till en smet och täck ansiktet. Lägg inget på ögonen och läpparna. Låt sitta i en kvart och tvätta sedan av med varmt Vatten.


SILKESLENT HÅR MED ADVOKADO

*1 advokado
*5 cl vatten
*15 ml jojobaolja
*15 g kokosfett
* lite citronsaft

Koka upp vattnet och låt det svalna. Mixa alla ingredienser och massera in i hårbotten och längs topparna. Vira in håret i en handduk och låt verka i en halvtimme. Skölj ur advokadoblandningen och genast ska ditt hår kännas välmående och fint.

 

Kommentarer
Postat av: Lina

Sv: Jaha :S Tack för varningen, då vet jag det :D

2009-10-15 @ 23:23:55
URL: http://thereturnofglamrock.blogg.se/
Postat av: IDA

Hej Ida! Jag såg din kommentar på Lina's blogg om att Skarpnäck inte var något höjdarställe att bo i... Jag funderar nämligen också på att flytta dit och tänkte fråga om du vet något av områdena som faktiskt ÄR bra? Tänkte eftersom du förmodligen har lite mer koll än mig. :) Uppskattar minsta tips! :)

2009-10-15 @ 23:43:53
URL: http://iiea.blogg.se/
Innan du kommenterar:

1. Du är aldrig anonym, alla IP-nummer kan spåras lätt som en plätt. Ifall du ska skriva en negativ kommentar, låt bli istället för att sprida negativ glädje och såra andra.
2. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Ha en underbar dag/natt/kväll, kram från mig!


Är du intresserad utav bloggdesign?
Klicka då HÄR

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback