Flickan som inte fick finnas

Juste. Glömde faktiskt skriva att jag har börjat läsa en bok. En sann historia! As bra. Har bara läst 20 sidor än så länge och är redan helt fast. Alla borde läsa den tycker jag :)



"Paret Ferdinand och Alice Lundström har fått en välskapt son och får besked att nu blir det inga fler barn! Vetenskapen luras och lilla Ethel föds några år senare. Detta kan modern aldrig förlåta vare sig dottern eller vetenskapen. Modern lider av ständigt upp- eller nerhumör, och när allt går helt överstyr hamnar hon alltid på den sk Tokhyllan utanför staden med diagnosen sockerkoma , och då först får familjen en chans att sova och vila sig. Ethel läser sin mamma in i minsta suck och försöker handla därefter för att inte få stryk, vara tvungen att rensa ogräs hela natten eller bli utelåst i det kalla förrådet för att sova. Denna oönskade, misshandlade flicka har olika strategier för att överleva och några personer som älskar henne, men trots det brister allt en dag för henne. Detta är en tragisk självbiografi med mycket svart humor som griper tag i läsaren från första stund."
Kommentarer
Postat av: JENNNA

men, ska du säga! :)

jag ska jobba, om jag inte blir mer förkyld :'/



dudå? kram

2009-06-24 @ 16:26:53
URL: http://gucciime.blogg.se/
Postat av: Sandra

Verkar vara en bra bok. Kanske ska beställa hem den? :)

2009-06-24 @ 18:32:10
URL: http://mepublished.blogg.se/
Innan du kommenterar:

1. Du är aldrig anonym, alla IP-nummer kan spåras lätt som en plätt. Ifall du ska skriva en negativ kommentar, låt bli istället för att sprida negativ glädje och såra andra.
2. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Ha en underbar dag/natt/kväll, kram från mig!


Är du intresserad utav bloggdesign?
Klicka då HÄR

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback