"DEN SOM INTE TAR BORT LUDDET SKA DÖ"

Hahaha. Mamma och pappa kom hem med en så sjukt rolig bok! Det är David Batra som har gjort den, och bara han är ju sjukt rolig. Haha, hur som helst. Boken handlar om olika lappar som folk har lämnat efter sig där de skrivit roliga saker som sedan David har skrivit en egen kommentar om.

Klicka på bilderna för att se de större

Jag tycker nog att om lappskrivarens önskan
uppfylldes vore det ett oproortionerligt hårt straff
för felparkering. Det måste även vara den mest nitiska
parkeringsvakt hålla med om. Dessutom känns den
här lappen lite magisk på något läskigt vodooaktigt sätt.
Om ni inte tror mig att ni prova själva att stirra fokurerat på den
i en minut. Visst känner man att det börjar klia .. Jo lite .. Eller hur?


Den här lappen satt på
väggen mitt i medborgarhusets
foajé i Eslöv. Den är väldigt filosofisk
på gränsen religös. Något som Gud kunde
ha skrivit på lördagen den där hektiska
veckan när han skapade jorden. En text som
inte bara passar i Medborgarhusets foajé utan
även på gravstenar.


Men om Eva nu är så vänlig att hon plockar upp
fimpar finns det väll ingen anledning att sluta kasta
ut dem i rabatten?


Visst är det underbart med sådana som Peter.
Människor som slarvat lite med som faktiskt står
för det oh dessutom ber grannarna om ursäkt.




Undrar om lappskrivaren tänkt på att det nog är
minst lika plågsamt att vara den som utför det här straffet..


Tänk att lukten satt kvar så länge att det blev en
fråga för styrelsen. Jag skulle vilja se protokollet
från det bostadsrättsföreningsmötet:
§1 Avgiftshöjning pga. ränteläget
§2 Projektering av stambyte.
§3 Styrelsen åtar sig att skriva en uppmaning
till den som fiser i hissen att omedelbart sluta.




Vilka roliga bilder man får i huvudet av den här lilla lappen:
Efter en hård match i kungliga tennishallen kommer Pieter
ut i omklädningsrummet. Han tar en uppfriskande dusch
och är i färd med att klä på sig när han hör arr hårfönen går igång.
Han kastar en blick över axeln. Och döm om hans förvåning när
han ser Ian stå där spritt språngande naken i en nonchalant pose
med ena foten uppe på en bänk. Han har fönen i höger hand riktad
mot sitt lurviga skrev och visslar nöjt medan varmluften fläktar hans
ädlare delar.




Det är en underbar tisdagsefetrmiddag i september. Du är ute
och fingår i solen medan de färgsprakande löven sakta slingrar
ner mot marken. Du lyssnar på introt till din favoritlåt i Ipoden och
låter tankarna sakta vandra vidare. Då helt plötsligt öppnar affären.
Fatta chocken!


Jag tillhör den sista generationen som växte upp med att
affärerna stängde redan klockan ett på lördagar och inte
var öppna överhuvudtaget på söndagar. Nu för tiden kräver
kunderna att kunna handla nästan när som helst på dygnet.
Men ibland måste även den mest ambitiöse handlare ha stängt,
de är inte mer än människor, och då är det viktigt att informera ordentligt.


Även om jag ser mig som en hyfsat
liberal människa så tycker jag att ledningen
på simhallen i Skogås tänkte helt rätt när de
införde det här förbudet. Men jag tycker nog att
det skulle vara väl så stötande om några "medbastare"
började utföra fellatio mitt framför näsan på oss
vanliga döda i den trånga bastun.
Kommentarer
Innan du kommenterar:

1. Du är aldrig anonym, alla IP-nummer kan spåras lätt som en plätt. Ifall du ska skriva en negativ kommentar, låt bli istället för att sprida negativ glädje och såra andra.
2. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Ha en underbar dag/natt/kväll, kram från mig!


Är du intresserad utav bloggdesign?
Klicka då HÄR

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback