Min extremt långa bussresa.

Nej fy fan. Nu är jag riktigt förbannad! Idag slutade jag skolan klockan 15:35. Jag visste att min buss skulle gå 15:42, så jag sprang hela vägen ifrån min skola till sockenplan för att hinna. I ösregn och blåst .. När jag kommer fram är klockan 15:37. Sedan kommer bussen 46.  Alltså 4 min försenad. Visst tänkte jag, jag kommer ändå att hinna till tåget som går 01 eftersom att bussresan egentligen ska ta 13min. Men busschaffören kör, nu överdriver jag inte, 1km/h. Och dessutom så sitter han och pratar i telefon och håller bara en hand på ratten. Det går jätte långsamt!! När klockan är 52 har jag kommit till min buss station där jag vanligtvis går av ifall jag inte ska till Jonas. Där det egentligen borde ta 3 minuter att ta sig till, haha. Sjukt! Och sedan när jag nästan har kommit fram till Älvsjö och buss chaffören fått lite mer fart i röven, så håller han på att köra på 173an som kommer brevid.  07, kommer jag fram till Älvsjö. Det tog alltså 25-30 min att komma till Älvsjö. Det är faaan inte okej!



Jävla SL. Eller jävla buss chafför..
Kommentarer
Innan du kommenterar:

1. Du är aldrig anonym, alla IP-nummer kan spåras lätt som en plätt. Ifall du ska skriva en negativ kommentar, låt bli istället för att sprida negativ glädje och såra andra.
2. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Ha en underbar dag/natt/kväll, kram från mig!


Är du intresserad utav bloggdesign?
Klicka då HÄR

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback