Dagens tips: 25 skönhetstips ifrån er läsare! ♥

Smarta hemmakurer och ljuvliga tips som höjer ditt självförtroende! Jag har samlat 25 superbra skönhetstips från er läsare. Så låt dig inspireras!

1. ANSIKTSVATTEN
"Mitt bästa skönhetstips är ett hemmagjort ansiktsvatten med gurka och kamomill. Jag kokar upp kamomillblommor som jag silar och sköljer av, sedan lägger jag i gurkskivor. Låter det sedan stå i kylen och tvättar ansiktet med det morgon och kväll."

2. NATURLIGT HÅRSVALL
"När jag ska ut och vill ha ett snyggt, naturligt svall på håret så sätter jag upp det i knutar, 1-3 st under tiden som jag gör mig i ordning och sminkar mig. Sist av allt släpper jag ut håret och fixerar med lite hårspray. Kanon snyggt!"

3. TORRSCHAMPO
"Ett kanontips om man inte hinner tvätta håret, få inte panik! Ta lite vanligt vetemjöl (OBS LITE!!) och lägg i hårbotten, kamma ut och håret ser genast bättre ut!"

4. SATSA PÅ HYN
"Mitt bästa skönhetstips är att satsa på din hy. Gå till en expert och gör en hudanalys. Anpassa sedan dina produkter efter just din hy, och se till att växla produkter efter årstid eftersom behoven ser olika ut under olika delar av året. Gör det bästa du kan av det du har och var nöjd med dig själv. Älskar du dig själv utstrålar du självsäkerhet, någonting som är otroligt attraktivt."

 

5. FYLLIGA FRANSAR
"Mitt bästa skönhetstips om man vill ha riktigt tjocka fransar så kan man dutta ett lager löspuder på dem efter första påstrykningen av mascara innan den torkat, vänta en liten stund och lägg ett lager mascara till. Man kan prova sig fram hur många lager man lägger beroende på hur fylliga fransar och hur mycket "sängkammareblick" man vill ha."

6. ÅTERFUKTA
"Mina skönhetstips är att ha en fuktspray bredvid datorn om du jobbar mycket där, så att huden inte torkar ut för mycket. Se till att använda hårinpackning efter sommaren för att ge ditt hår fukt igen. Men se samtidigt till att ditt kärleksliv och din vänskap inte torkar ut. Se till att umgås med människor du tycker om och som får dig att må bra. Unna dig själv saker, men framför allt tid. Stressa ner och njut av livet!"

7. SNYGG HY
"Mitt bästa tips är att vara konsekvent. Att använda remover, ansiktstvätt, lotion och foundation från samma märke. Det märks skillnad, produkterna "jobbar bättre med varandra" och man får snygg, fräsch hy."

 

8. NATURLIG SKÖNHET
"Det bästa tips jag har är att vara nöjd med den man är. Den naturliga skönheten. Då slipper man använda flera lager smink vilket ser onaturligt ut. Sminket ska man använda för att framhäva vackra detaljer i ansiktet som tillexempel mun eller ögon, inte täcka!"

9. BRA SJÄLVFÖRTROENDE
"Det bästa du kan göra för att bli oemotståndligt vacker är att njuta av livet och må bra, träna upp självförtroendet! ett bra självförtroende lyser igenom och gör dig karismatisk och intressant, dessutom tar det bort fokus från eventuella "defekter" typ om man har dålig hy och mår piss över det och går runt och tänker på det så kommer andra också att göra det, om du däremot fokuserar på något som du gillar och har bra självförtroende kommer ingen att märka om hyn är dålig!
(ett plus med ett bra självförtroende kommer du själv inte tycka att sådana saker är lika jobbiga och det är ju faktiskt det viktigaste!)"

 

10. LEN HUD
"Basta! Sitt i en bastu under 1-2 timmar och få upp värmen så att du svettas riktigt mycket. När du är riktigt varm och mjuk i huden så ta en skrubbhandske och skrubba huden så att du får bort massa döda hudceller och annan skit. Huden kommer efteråt att kännas jättemjuk och fräsch, du kan inte sluta ta på dig själv. Obs! Viktigt att dricka mycket under hela tiden i bastun så att du inte blir uttorkad!"

11. HITTA DIN PASSION

"Mitt tips är att hitta sin passion i livet och leva den. Min är dans och det finns inget bättre än att skaka loss dem lurviga i en dansstudio och känna hur svetten lackar och man bara ler. Det är njutningen i livet man ska hitta och gör man det så kan man inte göra annat än att le. Man ser bättre ut man frigör endorfiner som gör att man mår bra inom sig och det strålar utåt."

 

12. FIN LYSTER
"Ett tråkigt men bra tips är att använda fiskolja kapslar! Det är viktigt att smörja kroppen från insidan för att ge hyn en underbar fin lyster. Den hjälper mig plocka fram min naturliga afrikanska skönhet."

 

13. VIPPIGA FRANSAR
"Något av det vackraste som finns enligt mig är långa och böjda fransar, jag har väldigt raka fransar så här kommer mitt tips på drömfransarna (funkar väldigt bra för mig): Börja med att böja fransarna med en ögonfransböjare, och ta sedan på vattenfast mascara, det gör att böjningen på fransarna "stannar" och de sjunker inte ner på grund av tyngden från mascaran."

14. HEMMAGJORD ANSIKTSMASK
"Mitt bästa skönhetstips för frisk glow och klar hy är att tvätta ansiktet noga så du får bort all smuts och smink. Blanda ihop 1 tsk honung, 1 tsk naturell yoghurt, 1 tsk havregryn. Applicera på hela ansiktet med en foundation pensel (kom ihåg att tvätta den innan) låt det verka i 10-20 min. Tvätta därefter bort med ljummet vatten."

15. KUR FÖR ÖGONEN
"Mörka ringar under ögonen är nog något vi alla drabbas av någon gång. Ett modellknep som verkligen fungerar är hemorojdsalva under ögonen. Kanske inte det roligaste att gå och köpa på apoteket men testa, billig kur mot påsar under ögonen."

 

16. LYFT SJÄLVFÖRTROENDET
"Mitt skönhetstips (som verkligen fungerar för alla!) är att avbryta eller i alla fall undvika kontakt med alla människor som drar ner dig, som drar ner ditt självförtroende och som får dig att må dåligt. Omge dig med människor som lyfter dig, som lyfter ditt självförtroende och som får dig att må bra. Jag lovar att du kommer att glittra."

17. BABYMJUK HUD
"Mitt bästa skönhetstips är till för hela kroppen. Smörj in kroppen med en babyolja efter en skön dusch, eller om du ska ta ett långt bad häll då några droppar babyolja i vattnet. Man märker förändring efter en vecka. Kroppen blir lenare och ser fräschare ut! Känner du dig fräsch från topp till då märker alla runtomkring det också."

18. DUNDERKUR FÖR HUDEN
"Mitt bästa tips gör hyn fräsch, med "glow" och rensar upp orenheter: Aspirinmasken; 2-3 Aspirin som krossas eller löses upp med några droppar varmt vatten, blandas med en tesked honung och appliceras på ren hud, låt verka så länge du orkar. Masken är helt otrolig, har aldrig fått så många komplimanger för "fantastisk hy" förut, den rengör på djupet, exfolierar och återfuktar, samt är antibakteriell, billig är den också!"

19. BÄSTA KROPPSSKUBBEN
"Det här ska man använda ungefär 1 gång i veckan, ett super knep som kommer från min mamma. Ta en plastpåse 2L, fyll den med lite kaffesump, ca 2-3 matskedar olja (t ex, olivolja), och strö sedan i lite salt. Där har du världens bästa kroppsskrubb! PS: Använd i duschen."

20. RÖR PÅ DIG
"När man är ute och rör sig så blir det positivt även för utseendet. Huden blir fräschare, man ser piggare ut och inget slår väl de där härligt rosiga kinder man får efter en tidig morgonpromenad. Jag brukar ladda ipoden med härlig musik och ge mig ut tidigt innan staden liksom vaknat till. Efter detta tar jag en snabbdusch och sedan smörjer jag in mig med en skön kroppslotion För tillfället är det Clean som gäller."

21. ÅNGANDE MORGONSTUND
"Mitt bästa skönhetstips är en riktigt fräsch hy! Har du det så klickar resten. Jag brukar alltid använda mig av olika krämer och ansiktsmasker för att få så snygg hy som möjligt. Ett tips är att när man kokar upp vattnet till sitt te på morgonen så gör man det i en kastrull, så använder man sig sedan av ångan för att öppna upp porerna. Håll huvudet ovanför kastrullen och ta bort locket så ångan öser ut! Bra för dig med stora porer, följ upp detta med en ansiktsmask så blir huden riktigt fräsch!"

 

22. GRUNDA MED PRIMER
"Mitt bästa skönhetsknep är att först och främst se till att man äter bra mat med mycket antioxidanter och fleromättat fett, som ger en bra grund till vacker hy. Någonting som jag tycker hjälper otroligt mycket om man känner sig lite glåmig, är en bra primer. Har testat två stycken som jag älskat och som funkar trots att jag har lite fetare hy. Den ena är från Benefit Cosmetics och luktar underbart av bubbelgum och den andra är från Napoleon Perdis Cosmetics. Båda piggar upp hyn och man känner sig mycket fräschare, plus att foundation sitter hela dagen!"

23.SMART ÖGONMAKEUP
"Mitt bästa sminktips är att använda en kajalpenna längst ut på ögonlocket istället för över hela, så att man drar ett streck på lite mindre än halva ögonlocket och kanske även en bit utanför. Det ger en mer öppen och intensiv blick. En flytande eyeliner kan vara bättre för att undvika ett för tvärt slut på mitten av ögonlocket."

24. ANSIKTSMASK FÖR LYSTER
"Bland ihop:
1 avokado
1msk honung
1msk naturell yoghurt
Massera in försiktigt i ansiktet och låt verka i 15-20 min, skölj sedan av med ljummet vatten. Du kommer känna att din hy verkligen börjar leva på riktigt!"

 

25. NATURLIGA PRODUKTER
"Mitt bästa tips är att göra egna skönhetsprodukter, det blir ju inte bara billigare - dessutom vet du vad produkten innehåller. Socker och olivolja blir en superbra skrubbkräm för torra händer och fötter, mosade jordgubbar blir en finfin ansiktsmask och öl är ju bra att ha i håret. Dessutom känns det miljömedvetet att bara använda naturliga produkter!"

 

Tack för era fina tips!

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack för tipsen =)

2011-08-07 @ 21:45:01
URL: http://mallizan.blogg.se/
Innan du kommenterar:

1. Du är aldrig anonym, alla IP-nummer kan spåras lätt som en plätt. Ifall du ska skriva en negativ kommentar, låt bli istället för att sprida negativ glädje och såra andra.
2. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Ha en underbar dag/natt/kväll, kram från mig!


Är du intresserad utav bloggdesign?
Klicka då HÄR

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback