Tips för dig som tycker det är krångligt med mascarabiten!

Tänkte lägga upp två jättekorta små tips som ni kanske kan ha nytta utav .. Nämnligen hur man enklare ska kunna lägga på mascaran!

Tycker du att det blir klumpar, tjockt och fult när du sätter på mascaran? Testa det här:

Tips 1: Efter att du tvättar bort sminket på kvällen smörjer du in ett tjockt lager med ansiktskräm på dina ögonfransar. Detta gör så att de blir lena, och känns som nya.  (Det blir ungefär som inpackning i håret, fast på ögonfransarna) Alltså blir det också lättare att sätta på mascaran dagen efter!

Tips 2: Detta är för er som använder puder. Jag brukar alltid lägga på ett extra lager med puder över ögonen, dels för att det håller bättre om man ska ha ögonskugga och dels för att det fungerar bättre för mig att sätta på mascaran. Jag använder även ögonfransböjare, men för att du lättare ska få längre fransar hjälper pudret till också!
Kommentarer
Innan du kommenterar:

1. Du är aldrig anonym, alla IP-nummer kan spåras lätt som en plätt. Ifall du ska skriva en negativ kommentar, låt bli istället för att sprida negativ glädje och såra andra.
2. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Ha en underbar dag/natt/kväll, kram från mig!


Är du intresserad utav bloggdesign?
Klicka då HÄR

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback