äntligen klipptid!

äntligen har jag fått en klipptid. mitt hår har börjat bli så himla slitet utav all färgning, blekning och plattning & fönandet utav håret. har tänkt att ringa hela lovet, men något annat har kommit imellan hela tiden, så fick jag reda på av pappa att mamma var på salongen nu och jag ringde och fick en tid redan imorgon 11:45 eftersom att min frisör Jennie hade fått en avbokning. tjoho, vad glad jag är just nu.

det jag ska göra med mitt hår imorgon är fortfarande rätt oklart, haha. men antagligen så blir det klippa topparna och tunna ut håret en aning. har börjat tröttna på alla tjocka toppar när jag har kort hår!!! usch. och om jag ska skaffa löshår som jag pratat om så passar det aldelles utmärkt att jag tunnar ut det, då det skulle se konstigt ut med tjocka toppar på det nya löshåret, haha. menmen, får fråga lite råd ifrån Jennie imorgon också.

älskar min frisör! hon har räddat mig ur många hemska situationer vill jag lova, haha.
1. löshåret. hade köpt oäkta hår och limmat fast det i hårbotten. (grymt dumt!) färgen var dessutom tydligen fel i ljuset, så det såg ut som jag vet inte vad! hemskt. efter en vecka såg det ut som dreads så tillslut ringde jag och mamma Jennie efter att ha stått i ca 2 timmar och försökt slita ut löshåret ifrån mitt riktiga hår. snacka om att hårbotten var öm, och snacka om att det kändes som en frihet när Jennie tvättat ur lörhåret med upplösningsmedel till limmet. lycka!
2. svarta håret. jadu, jag och mina vän hade köpt en hårfärg. då hade jag inte färgat mitt hår så mycket och litade på allt och alla. på hårfärgen stod det "total black" men färgen såg mörkbrun ut. perfekt tänkte jag, lite mörkare än det jag har nu. då hade jag kastanjbrunt om jag inte minns fel. med färgen i blev det bara mörkare och mörkare, i panik blev det sköljning och till min förvåning så hade jag tydligen svart hår. svart, mörkt som natten, jag lovar. haha! pappa tyckte det såg ut som häxhår och hotade med att jag inte fick åka till tyskland om jag såg ut sådär, haha! såhär i efterhand, när jag tänker tillbaka.. tycker jag ändå att färgen var rätt fin. iallafall då :)


den blonda är min frisör och den rödhåriga är Ullis
som också jobbar där. grymt mysigt ställe!
Kommentarer
Innan du kommenterar:

1. Du är aldrig anonym, alla IP-nummer kan spåras lätt som en plätt. Ifall du ska skriva en negativ kommentar, låt bli istället för att sprida negativ glädje och såra andra.
2. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Ha en underbar dag/natt/kväll, kram från mig!


Är du intresserad utav bloggdesign?
Klicka då HÄR

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback