God natt Sverige.

Nu ska jag nog strax gå och lägga mig, men är grymt hungrig så ska antagligen äta någonting innan. Jag har att välja mellan alternativen, halloumi med tomat. eller, nudlar med biffsmak. Vad tycker ni? Jag har beslutsångest, haha! Och just det, det finns ju paj också. Så ännu ett alternativ!!

+ Jag tänkte berätta lite om vad jag & Jonas gjorde för mat igår, på våran halvårsdag. Vi hade planerat att vi skulle åka och campa på Nåttarö, men eftersom varken någon av oss har så grymt mycket med pengar och vädret inte var sådär jätte lockande "ut-och-campa-dag" så stannade vi hemma istället.
Förrätt: blev halloumi med tomat. Jonas grillade , och jag skar tomat, haha!
Varmrätt: har ni ätit på taco bar någon gång? isånnafall vet ni vad menyn nacho deluxe innebär. vi gjorde en, nästintill identisk (errhm..) nacho deluxe hemma. och det blev helt okej! Gillar Taco Bar's "riktiga" nacho deluxe bättre, men.. Här ska vi inte klaga på våran hemmagjorda meny, haha! Hur som helst, det var typ det enklaste under hela kvällen, bara lägga ut lite nacho chips på en tallrik, strö över köttfärs, ost och sätta in i micron. och sedan lägga på lite gräddfil och grönsaker! Skitbra blev det.. Ett tips för alla nacho älskare - prova det.

Efterrätt: Haha. Lite pinsamt och säga det här eftersom att jag går inriktningen bageri och konditori på gymnasiumet. Men! Vi köpte en nästan färdiggjord paj på ICA. Ekströms var det tror jag, det enda man gjorde var att hälla i bären och sedan strö över smuldegen, haha. Grymt god och et gick snabbt att göra.
Och jag kan ju avslöja att båda var mätta efter all mat, haha! Jag älskar dig Jonas, och det vet du.

Nej usch, nu blev jag bara nnu hungrigare av att skriva ner detta. Haha! Måste springa och äta nu. God natt allihopa, och glöm inte bort att kommentera min blogg. Puss
Kommentarer
Postat av: Linda

maah äntligen en till som gillar halloumi! :D

2008-07-02 @ 00:31:47
URL: http://liiwnda.blogg.se/
Postat av: Linda

Gud, ingen fara. Kul att du frågar :)



Du kan köpa den på kicks, Lindex & i en helt vanlig maxi butik. Där har jag iaf köpte mina hårfäger (Mood). På Kicks brukar det ibland inte finnas i just ultrablondt, men där ligger priset på ca. 75kr. Samma sak gällande Lindex. Men på Maxi kostar den bara 45kr, så där rekomenderar jag dig att köpa den :)

2008-07-02 @ 00:32:49
URL: http://lllllinda.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh vad kul :D Can't wait.



Skicka gärna en kommentar då du har färgat så jag får se hur ditt fina resultat blir! :)

2008-07-02 @ 00:48:32
URL: http://lllllinda.blogg.se/
Postat av: JB

Bra mattips du!



Själv brukar jag göra pizzor med mjuka tacobröd, tomatsås, köttfärs/skinka/vad-man-nu-har och ost - snabbt och enkelt! :)



JB.

2008-07-02 @ 17:17:27
URL: http://jb747.blogg.se/
Innan du kommenterar:

1. Du är aldrig anonym, alla IP-nummer kan spåras lätt som en plätt. Ifall du ska skriva en negativ kommentar, låt bli istället för att sprida negativ glädje och såra andra.
2. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Ha en underbar dag/natt/kväll, kram från mig!


Är du intresserad utav bloggdesign?
Klicka då HÄR

Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback